Wszystko co musisz wiedzieć, by osiągnąć sukces Giganci Historii (część 2) Pytania i Odpowiedzi

 

Podsumowanie: By wygrać w teleturnieju, musisz dobrze poznać jego zasady. Z tego wpisu dowiesz się jak wygląda udział w programie, od wysłania zgłoszenia, przez castingi, aż do nagrania w studio. 
Informacje prosto od zwyciężczyni odcinka 52. 


 

    4 grudnia 2021 r. w TVP Historia pojawił się odcinek "Gigantów Historii" z moim udziałem (temat: Historia polskiego himalaizmu). O moich doświadczeniach z programem, możecie sobie poczytać tutaj (KLIK).

    Przygotowując się do programu, chciałam dowiedzieć się o nim jak najwięcej. Szukałam informacji, o tym jaki jest przebieg teleturnieju, jak wyglądają eliminacje, jak sformułowane są pytania w poszczególnych etapach. Jakie było moje zaskoczenie, gdy nie na żadnym forum nie znalazłam odpowiedzi na moje pytania. 

    Dlatego w tym poście podzielę się wiedzą, którą sama chciałabym mieć przed wystąpieniem w programie. Nazwałabym go postem "technicznym", tzn. dużo merytorycznych wskazówek, które z pewnością przydadzą się osobom, które myślą o udziale w tym programie.


A teraz, tak jak obiecałam, "Giganci Historii" w pytaniach i odpowiedziach 

Na pierwszy ogień ciekawostka 👇

1. Jaka jest różnica między Gigantami Historii a Wielką Grą? 




2. Czy w trakcie zgłaszania można powiedzieć, którymi tematami jesteśmy najbardziej zainteresowani?

    Można podać kilka tematów, które nas interesują. Niektóre osoby zgłaszają się do dwóch lub więcej tematów i biorą udział w kilku castingach. Ja wybrałam tylko jeden temat od początku.



3. Czy może być tak,że trafimy losowy temat, więc należy przygotować się ze wszystkich?

    Nie może tak być. W momencie zgłaszania się do programu, mówimy, w których tematach chcielibyśmy wystartować. 



4. Jak wygląda udział w tym programie?Jak wyglądają kolejne etapy?

    Po pierwsze: należy wysłać swoje zgłoszenie. Jak to zrobić? Informacje o aktualnych castingach można znaleźć na stronie Impresariat TVP (KLIK) Będzie tam link do formularza,który należy wypełnić i napisać kilka rzeczy o sobie (np. ulubione epoki historyczne, ulubieni bohaterzy, ale też zainteresowania, hobby, wykonywany zawód, ukończone studia).

    Po wysłaniu formularza czekamy na telefon z TVP. U mnie było to już na drugi dzień. Umawiamy się na casting do pierwszego etapu, którym są przesłuchania internetowe. Jest do wyboru kilka terminów, na przestrzeni następnego tygodnia. Otrzymujemy maila z potwierdzonymi ustaleniami. 

    Jak wygląda przesłuchanie internetowe? Odbywa się poprzez Microsoft TEAMS. Potrzebujemy sprawnego mikrofonu i kamery (spotkanie jest nagrywane). Pytań jest łącznie 15, w tym 10 pytań zamkniętych i 5 pytań otwartych. Od razu dostajemy potwierdzenie, czy dana odpowiedź była dobra oraz wiemy o łącznej liczbie punktów, jaką zdobyliśmy. 

    Czekamy na odzew ze strony TVP, czy przeszliśmy do kolejnego etapu. U mnie to były ok. 2 tygodnie od pierwszego castingu do otrzymania informacji, że dostaje zaproszenie na nagrania.



5. Czy dla uczestników są przewidziane jakieś nagrody pocieszenia?

    Dla wszystkich 5 uczestników są upominki, czyli gadżety TVP Historia oraz książka historyczna. Nie ma żadnych innych nagród za drugie i trzecie miejsce. Jedynie zwycięzca dostaje 20 000 zł i tytuł Giganta Historii. 




6. Jak długo trwa wybór osób zakwalifikowanych do castingu Gigantów Historii?

    Od momentu wypełnienia zgłoszenia, czekałam 1 dzień na telefon ze strony TVP. Musiałam potwierdzić jeszcze raz, jakie tematy mnie interesują i zaakceptować, któryś z zaproponowanych terminów castingu. Było ich co najmniej kilka, na przestrzeni tygodnia. Sam pierwszy casting jest internetowy i trwa ok. 15 minut.



7. Ile czasu przed nagraniem przyszło zaproszenie na nie? Jaka miało formę (list, mail, tel)?

    Moje zaproszenie przyszło dokładnie 8 dni przed nagraniem w studio w Warszawie. Najpierw dostałam telefon,a potem (tego samego dnia) maila z potwierdzeniem, kiedy i gdzie są nagrania.



8. Ile trwają nagrania?

    Czas trwania jednego odcinka to około 45 minut. Oprócz tego należy doliczyć, że niektóre momenty nagrania wymagają powtórek, że sprzęt czasem zawodzi (na moim nagraniu 😏 ).

Ja spędziłam łącznie 4,5 godziny w siedzibie TVP. W tym mamy czas na przygotowanie się, przebranie, makijaż i fryzury wszystkich uczestników oraz właściwe nagranie w studio. Najdłuższej zeszło oczywiście w studio. 👍



3 komentarze:

  1. Cześć! Dziękuję Ci za tak fajny opis. Supersprawa. Sam czekam za castingiem, który będzie za tydzień. Jak powiesz ze swojego doświadczenia, pytania na castingu online raczej proste, czy wymagają szerszej wiedzy? No i czy są stricte z tematu czy też bardziej z historii ogólnej? Tydzień do castingu to dość mało czasu na przygotowanie, więc wskazówki mogą być bardzo cenne. :) oglądałem Twój odcinek, gratuluję wiedzy i spokoju! byłaś pro! pozdrawiam Artur

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć :) cieszę się,że dotarłeś od mojego artykułu i,że mogę Ci pomóc.

      Pytania na castingu online są stricte z danego tematu,który sobie wcześniej wybrałeś. Nie ma pytań z historii ogólnej. Jeśli chodzi o trudność to według mnie są na takim poziomie jak w pierwszej rundzie GH (pytania zamknięte) oraz w drugiej rundzie GH (pytania otwarte).

      Życzę powodzenia na castingu! :)

      Usuń
  2. dziękuję za informacje! :)

    OdpowiedzUsuń