Jak wygrać w programie Giganci historii? Moje doświadczenia


 

    W dzisiejszym wpisie dzielę się z Wami moimi doświadczeniami z programem "Giganci Historii". Kto nie miał okazji mnie zobaczyć, może to nadrobić w każdej chwili na TVP VOD.  

Link do odcinka z moim udziałem TUTAJ (KLIK)  👈


    Co zrobić, by wygrać w programie Giganci Historii?
    Łapcie kilka wskazówek od zwyciężczyni. 


Podejmij wyzwanie i wyślij zgłoszenie


... czyli każda przygoda zaczyna się od pierwszego kroku.

    Nie miałam w planach brać udziału w żadnym teleturnieju czy występować w telewizji. Więc jak to się w ogóle stało,że się w niej pojawiłam? ☺

    Przed udziałem w "Gigantach" widziałam kilka odcinków w telewizji i mniej więcej wiedziałam o co w nim chodzi. W sierpniu przeglądając Facebooka, zobaczyłam ogłoszenie o castingach do 6. edycji i, że jednym z tematów będzie himalaizm. 

    Zaryzykowałam i wysłałam swoje zgłoszenie. 


Realizuj swoje pasje 


...i nie bój się iść za marzeniem.

    Góry w moim życiu były dużo wcześniej, niż wygrana w "Gigantach". Himalaizmem interesuję się od 4 lat. Pierwszy raz z tym tematem zetknęłam się w... USA! 

    W 2017 roku byłam na programie Work&Travel. Pamiętam jak dostałam swoje pierwsze zarobione na W&T pieniądze. Kupiłam za nie moją pierwszą, i jednocześnie ukochaną książkę górską "Mój pionowy świat" Jerzego Kukuczki. 

    To od niej wszystko się zaczęło.
    Zainteresowanie górami, pochłanianie górskich książek i wchodzenie na szczyty.


Ćwicz swoją pamięć codziennie 


...czytaj, słuchaj, oglądaj


    Zanim postanowiłam zgłosić się do teleturnieju, byłam widzem. Oglądałam ich całkiem sporo. Myślę,że oprócz regularnego śledzenia programów typu 1 z 10, Milionerzy itd., ważne było to,że zawsze czytałam duże ilości książek. Nie tylko o tematyce górskiej. Jest to świetne ćwiczenie pamięci.     
    Ogólnie znana prawda - człowiek najlepiej uczy się w praktyce. Otocz się wiedzą, którą chcesz poznać - książki, filmy, podcasty. 


Myśl nieszablonowo 


...i szukaj niestandardowych rozwiązań

    Do pierwszego etapu, czyli eliminacji internetowych, podeszłam na luzie. Nie oglądałam i nie czytałam więcej niż zawsze.

    Po zakwalifikowaniu się do drugiego etapu (nagrania w telewizji), przygotowywałam się czytając książki górskie i oglądając filmy, które wyszukiwałam w internecie np. youtube. Robiłam ze wszystkiego ręczne notatki. 

    Ale nie tylko. ☺ 

    Równie ważne jak wiedza, jest to, by dobrze zapoznać się z zasadami programu. Musisz koniecznie obejrzeć parę odcinków, żeby zrozumieć jak przebiega teleturniej, z ilu i jakich rund się składa. Pomoże Ci to obrać właściwą strategię w trakcie rozgrywki.


Korzystaj ze swojego doświadczenia

...użyj tego, co już masz

    "Giganci historii" był moim pierwszym telewizyjnym doświadczeniem. Nie było to jednak moje pierwsze doświadczenie z konkursami. 




    W czasach szkolnych brałam udział w wielu olimpiadach i konkursach. Na zdjęciu powyżej macie moje ulubione dyplomy, np. "za udział w każdym konkursie matematycznym". ❤ 😁

    Co najśmieszniejsze, nie przypominam sobie obecnie żadnego związanego z historią. Najwięcej na moim koncie jest sukcesów w olimpiadach matematycznych i polonistycznych.

    Myślenie i odpowiadanie pod presją czasu, rywalizacja, skupianie się na pytaniach - wszystkie te umiejętności opanowałam biorąc udział w małych konkursach, na poziomie szkoły czy gminy.

    Wniosek? Zawsze warto działać, bo zebrane doświadczenie, zostaje z Nami do końca życia i procentuje w przyszłości. ☺

____________________________________

Za kilka dni pojawi się wpis na blogu "Giganci Historii" część 2, a w nim: 

  • jak wygląda udział w programie?
  • jak przebiegają wszystkie etapy, czyli od zgłoszenia do wygranej,
  • jakie są nagrody dla uczestników?
  • kiedy wybierasz temat odcinka?
  • ile trwa nagranie w studio?
TU GIGANCI HISTORII CZĘŚĆ 2 👉 KLIK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz